Whatsapp
0541 452 0 452Whatsapp İhbar Hattı
Şinasi KARA

Şinasi KARA

İMAMLAR HARAM MAAŞ ALIYOR

Kuran "din üzerinden para kazanmayı" yasaklıyor. Bu konuda Kur'anda çok ayet var. Bakara 174, Ali İmran 161 ve 187, Nahl 95 Ayetlerini okuyabilirsiniz. En açık ve meale gerek kalmadan açıklama yapan Yasın Süresi 21. Ayettir.
Allah, Yasin Süresi 21. Ayet  ile "...sizden ücret almayanlara uyun" diye emrediyor.  Bu ayete göre, ücret karşılığı namaz kıldırmak caiz değil.  Caiz olmayan ücretli İmam peşinde namaz kılanların namazı geçerli olamıyor.
Bir de hak meselesi var.  Kuran "haksız menfaat elde etmeyi" yasaklıyor. Kur'an "başkalarının hakkına saygılı olmayı" emrediyor. İmamlar günde, 2 saat çalışıyor. Tam maaş alıyor. İşçi günde 8 saat çalışıyor.  Aradaki uçurum sadece çalışma süreleri ile sınırlı değil. İşçi asgari ücret alıyor. İmamlar, çok daha yüksek maaş alıyor. Bu durum, Kuran’ın adalet anlayışı ile bağdaşmıyor.
Kuran "Çalışmayı" ibadet sayıyor.  Çalışanlar üretime katılıyor ve "katma değer" yaratıyor. İmamlar ekonomik anlamda çalışmıyor. Üretime katılmıyor. Katma değer yaratmıyor. Çalışmadan üretimden pay almak, Kuran’ın amir hükümleri ile bağdaşmıyor.
En büyük sorun  imam maaşlarının, devlet tarafından ödeniyor olmasıdır. Zira devlet vergi toplayarak maaşları ödüyor. Devletin topladığı vergilerin matrahı haram konuları da içeriyor. Devlet, Kura'nın haram saydığı faiz ve içki üzerinden vergi alıyor. Topladığı haram para ile imamlara maaş ödüyor.
Kuran’a göre haram,  hukuka göre haksız olmasına rağmen, Devlet neden imamlara maaş ödüyor?
Asrı saadet döneminde Müslümanlar cuma günü bir araya geliyor ve sorunları tartışıyordu. Bir araya gelmişken iki rekat "Cuma Namazı" kılınıyordu.  Yardıma ihtiyacı olanlara yardım ediliyor.  Diğer sosyal sorunlara cevap üretiliyordu.
Bu gelenek Emevi döneminde devam etti. Emevilerin adalete uymayan yönetimleri nedeniyle, sorunlar dönüp, dolaşıp devletin haksız uygulamalarına geliyordu. Halk isyanlara cuma namazından sonra başlıyordu. Bu durumu önlemek isteyen Emevi yönetimi, maaşlı imam nezaretinde "Cuma Namazının" kılınmasına kural getirdi.
Camiye gelinecek ve imam nezdinde  cuma namaz kılınacak. Soru yok. Namazdan sonra herkes camiyi terk edecek. İmam devleti övücü, koruyucu ve kollayıcı vaazlar ile halkı teskin edecek.  Cuma namazı için başlayan imam uygulaması, diğer vakit namazlarına da  teşmil edildi. Zira  imalara iş gerekiyordu.
Emevi  döneminde ortaya çıkan Saltanatçı Akım "devleti korumak" amacıyla, uydurma hadisler üretti. Devleti öven maaşlı imam tipini meşrulaştırdı. Böylece, imam maaş aldığı devleti, halkın isyanına karşı koruyucu yönde görev üstlendi. Bu amaçla vaazlar düzenlendi. Devleti korudukları için, daha sonradan gelen Abbasiler, Selçuklular ve Osmanlılar uygulamaya devam ettiler.
Cumhuriyet,  Laik Devlet düzenini kabul etmesine rağmen, maaşlı  imam uygulamasına devam etti. 1950 den sonra maaşlı imamlar, köylere kadar indi. Günümüzde imam sayısı 100 binler ile ölçülüyor. Bu kadar çok insanın,  üretime katılmadan üretimden pay alıyor olması topluma yük getiriyor.
Ekonomide bir kural var. Üretime katılmadan, bölüşüme katılanların olduğu yerde, enflasyon meydana geliyor. Zira ekonomi  fiyatları artırmak suretiyle, üretilmeyeni veremiyor.  Türkiye'deki "baz enflasyonun" nedeni Diyanetin bütçeden aldığı ödeneklerden kaynaklanıyor.
Maaş alarak "din hizmeti verenler' günah işliyor.


MAKALEYE YORUM YAZIN
Habere Ait Yorum Bulunmamaktadır....

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

ÇOK OKUNAN HABERLER
ANKET

Yeni İnternet Sitemizi Beğendiniz mi?