Ordu

• Yorumlar
DENİZDEN ELLERİ BOŞ DÖNMEDİLER
Abone ol

15 Nisan 2022 tarihi itibariyle büyük teknelerin (Gırgırların) avlanma sezonu acısıyla, tatlısıyla geride kaldı. Perşembeli balıkçılar, sona eren av sezonunu ve yaşadıklarını gazetemize şu şekilde anlattılar:

Karadeniz Kardeşler Balıkçı Teknesi sahiplerinden ve Perşembe Balıkçılar Kooperatifi Başkanı Ünal Karadeniz, geride bıraktıkları 2021-2022 avlanma sezonu hakkında şunları söyledi: Sezon başında da belirtmiştim Palamut numuneleri hiç yok denecek kadar az gibiydi. Tahminlerimiz tuttu. Genciz ama çocuk denilecek  yaşlardan itibaren  bu işin içindeyiz. Az da olsa tecrübemiz var, palamutla ilgili haklı çıktık.  Mevsimsel şartlardan, yağmurdan güneşten türlü sebeplerden, dolayı  avlanma sezonunu az çok tahmin edebiliyoruz. Bu yıl palamut azdı ama onun yanında İstavrit oldu. Allah’a çok şükür onunla biraz kendimizi çevirebildik.  Bu yıl teknemizde 34 personelim kıyıda ise 14 çalışanım, şoförlerle birlikte 56 kişiydik. Biz çalışanlarımızla  tam bir aile yapısı içinde denize çıkıyoruz, kazanırsak hep birlikte kazanıyoruz. Dedim ya çünkü biz bir aileyiz.

BU SEZON NE KAZANDIK DERSENİZ

Palamutla ve İstavritle durumu idare ettik diyen Karadeniz sözlerini şöyle sürdürdü: “Bizim denizlerimizde hamsi avcılığı yoğun geçti ama süre çok kısaydı. 35-40 gün gibi kısa bir süre içinde hamsiyi bitirdik. İnanın hamsi aralığın 10’nunda Karadeniz sahillerinde bitti. Eskiden bu tarihlerde hamsiyi fabrikalara dökmeye başlıyorduk. Bunlara fırsat olmadı hamsi Gürcistan ve karşı tarafa göç etti, biz oralara gittik Allah’a çok şükür durumu idare ettik.  Bunun yanında buralara Türkiye’de  kalan arkadaşlarımız için son üç dört yıldır hamsi bu hareketini tekrarlıyor. İğne Ada’da yirmi-yirmi beş gün gibi kısa bir sürede hamsi oldu. Burada kalan arkadaşlarımızda oralarda barınmaya çalıştılar, geri dönüşte de boğazdan gelen istavrit, Çinekop gibi  balıkları avlamaya çalıştılar. Böylece yavaş yavaş sezonu bitirmeye çalıştık”

BİZİM İÇİN TÜRKİYE AYAĞI ÇOK KÖTÜYDÜ

Son olarak Karadeniz, “Genel olarak değerlendirirsek bizim için Türkiye ayağı çok kötüydü Gürcistan ve Rusya ayağı Türkiye’ye nazaran biraz daha iyiydi  bu sayede Allaha çok şükür yüzümüz güldü kendimizi kurtardık  seneye Allah kerim” dedi.

SEZON İYİ GEÇMEDİ

Koca Reis lakaplı Akın  Çırak (54), “Biz Avcı-35 Teknesindeydik, sezona İzmir Çeşme’den başladık ve Çeşme’de bitirdik. Sezon başında Sardalye, İstavrit, Kupez, Kolyoz avladık. Teknede maaşlı  20 kişiydik, sezon boyunca Çeşme Dalyan’da  çalıştık. Bu sene sezon bizim tabirimizle Kırık geçti, fazla balıkçılık olmadı. Sezonu kötünün iyisi olarak kurtardık. Tahminim patrona bu sene fazla bir şey kalmamıştır diye düşünüyorum. Mazot masrafları son zamanlarda bizi çok zorladı. Balık koyduğumuz koli kasaların tanesi 17 liraya çıktı. 22-23 liradan mazot aldık yıl başından bu yana öyle çok balıkçılık olmadı, hesap kitap benim elimdeydi. Bence İzmir’de kalıp balıkçılık yapan teknelerin öyle çok para kazandıklarını zannetmiyorum. Karadeniz daha iyiymiş. Hayırlısıyla bu sezonu da bitirdik, umutlar şimdi 2022-2023 sezonunda” diye konuştu.

BALIK KIYIDAN ÇEKİLDİ

Utku Kaptan -1 teknesinin tayfasından Muharrem Akpunar (48), “Bu sezon  teknede toplamda maaşlı  dokuz kişiydik , sezona Bodrumda başladık ,Gündoğan, Güllük Körfezi  ve Didim’e doğru yukarılara gittik.  Bizim ağımız açık ağ olduğundan genelde Çupra, Levrek, Kupez, Tirsi, Mercan daha çok taş balıkları avladık. Ne yazık ki patron bu sezondan para kazanarak memnun ayrılmadı. Toplamda yedi buçuk ay avcılık yaptık. Yıl başına kadar olan sürede fena değildi ancak yıl başı ile sezon sonuna kadar balıkçılıkta tam bir hayal kırıklığı yaşadık. Hiç iyi geçmedi. O bölgede sular çok çekildi, balık kıyılardan kaçtı ve banko denilen yerlere gitti. Balık taşlık olan sulara gitti, saklandı. Oralara ağ sarmak, mola etmek sıkıntı, riskli. Popülasyon zaten Ege Bölgesi’nde biraz azaldı. Lamba balıkçılığı var.  Bizim lambamız yok biz açık ağ çalıştığımız için radara ne yazdıysa onu avladık.  Lambalar işi bozuyordu, hem havalardan hem de balık olmamasından dolayı işler kesat gitti. O yüzden sıkıntılı geçti.

TAYFA OLARAK YÜZÜMÜZ GÜLDÜ

Son olarak Sadık Reis-2- teknesinin tayfalarından Nurol Şahin (40) yaptığı açıklamada, “Teknede on yedi kişiydik. Biz bu işe Karadeniz Ereğli’de Palamutla başladık. Palamut sezonu bittikten sonra Boğaza geldik. Orada bir süre müsilajdan dolayı balıkçılık yapamadık, ağ atamadık. Ancak deniz temizlendikten sonra daha sonra Lüfer, Çinakop, İstavrit avladık. İstanbul Boğazı’nda avcılık çok güzel geçti. Balık oldu, yüzümüz güldü. Beş aylık alamana zamanında paylı başladık, o şekilde zanaatı bitirdik.  Daha sonra memlekete geldik ondan sonra aynı tekneye tekrar  iki aylığına kış balığına maaşlı geldik.  Kış boyunca Marmara’da Pendik taraflarındaydık. Bizim Karadeniz ve Marmara balıkçılığı açısından  hem patronumuzun yüzü güldü hem de biz tayfaların yüzü güldü.  Bizim tekneden bu sezon herkes memnun ayrıldı. Artık Kısmet seneye.

ARİF  KALAFAT ÖZEL HABER

ÜZGÜN
    KIZGIN
5 MİLYON LİRALIK SİMÜLASYON EĞİTİM MERKEZİ’Nİ İNCELEDİÖnceki Haber

5 MİLYON LİRALIK SİMÜLASYON EĞİTİM MERKE...