VAKIF KATILIM
Ordu
DOLAR17.9331
EURO18.4099
ALTIN1039.3
reader

TGC: RTÜK iktidar adına ceza dağıtmaktan vazgeçmeli

  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
TGC: RTÜK iktidar adına ceza dağıtmaktan vazgeçmeli
Abone ol
Türkiye Gazeteciler Cemiyeti (TGC) Yönetim Kurulu Halk TV, KRT, Tele1, TGRT ve Radyo Sputnik’e verilen cezalarla ilgili açıklama yayınladı.  RTÜK’ün verdiği cezaların, halkın haber alma özgürlüğünü kısıtladığı ve yasaların önüne geçtiği belirtilen açıklamada şu görüşler yer aldı:

“Gazetecilik iktidara değil, halkın haber alma, bilgilenme hakkına hizmet eden saygın, onurlu bir meslektir. Türkiye’de demokrasinin yeşermesi için haberin özgürce dolaşabildiği bir toplum olmalıyız. Ancak özerk olması gereken Radyo Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) kararlarıyla gazeteciliğe müdahale ederek haberi engellemekte, iktidar adına sansür ve cezalandırma görevini sürdürmektedir. İktidarın kamu yararına olmayan uygulamalarının eleştirildiği TV kanallarına çeşitli nedenlerle mutlaka ceza verilmektedir. RTÜK son olarak Halk TV, KRT, Tele1, TGRT ve Radyo Sputnik’i cezalandırmıştır. 

RTÜK üyesi İlhan Taşçı’nın kamuoyuna yaptığı açıklamaya göre Halk TV ve KRT’ye Sedat Peker'in iddialarına yer verdiği için İçişleri Bakanı Süleyman Soylu'nun şikayetiyle, Tele1’e ise 18 dakika isimli programdaki görüşler nedeniyle yüzde 3 para cezası verilmiştir. TGRT’ye Gündem isimli programda yayın yasağına uyulmadığı gerekçesiyle idari yaptırım uygulanmıştır. Radyo Sputnik’e ise Seyir Hali programında alkol markasının adının geçmesi nedeniyle idari para cezası verilmiştir. Bu cezalar gazetecilik mesleğine doğrudan müdahaledir. Cezalar ölçüsüz ve orantısızdır. RTÜK’ün Anayasa'ya, Anayasa Mahkemesi kararlarına, Danıştay ve Yargıtay içtihatlarına aykırı değerlendirmeleri, toplumda basın özgürlüğünü zedelemektedir. RTÜK iktidar adına ceza dağıtmaktan ve yurttaşların haber alma hakkını engellemekten vazgeçmelidir.

ASGARİ ÜCRET DÜZENLEMESİ KAMUOYUNDAN GİZLENDİ

Ayrıca bugün Asgari Ücret Komisyonu Toplantısı’nı izlemek isteyen Evrensel Gazetesi, Gazete Duvar, Mezopotamya Ajansı, Tele 1 ve Halk TV muhabirleri içeri alınmadı. Gerekçe olarak yalnızca ajans muhabirlerinin içeri girebileceği bildirildi. Böylece ülkedeki tüm çalışanları ilgilendiren asgari ücret düzenlemesi görüşmeleri kamuoyundan bir kez daha gizlenmiş oldu. İktidar temsilcilerine her siyasi görüşten yurttaşın habere erişim hakkı olduğunu bir kez daha hatırlatıyor ve gazetecileri engellemekten vazgeçmeye çağırıyoruz.”


  • 0
    SEVDİM
  • 0
    ALKIŞ
  • 0
    KOMİK
  • 0
    İNANILMAZ
  • 0
    ÜZGÜN
  • 0
    KIZGIN
ENFLASYON FARKI YETMEZ REFAH PAYI DA OLMALIÖnceki Haber

ENFLASYON FARKI YETMEZ REFAH PAYI DA OLM...

ORDU’DAKİ İTFAİYECİ FED’E KONU OLDU!Sonraki Haber

ORDU’DAKİ İTFAİYECİ FED’E KONU OLDU!

Yorum Yazın

Başka haber bulunmuyor!

Ana Sayfa
Web TV
Foto Galeri
Yazarlar